Firma Drukarnia „Franczak” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością uzyskała dotację z Unii Europejskiej na projekt „Wdrożenie na rynek udoskonalonych etykiet powlekanych lakierem nawierzchniowym opartym na surowcach odnawialnych”

Projekt polega na realizacji modułu: Wdrożenie Innowacji.
Celem projektu jest wdrożenie innowacji produktowej w postaci etykiet samoprzylepnych z warstwą innowacyjnego lakieru, w oparciu o wynik zleconych prac B+R.

W ramach inwestycji Drukarnia Franczak planuje wyposażenie w środki trwałe (maszyny i urządzenia), które umożliwią produkcję etykiet:
– maszyna do druku cyfrowego,
– maszyna do druku fleksograficznego,
– linia do wykonywania płyt polimerowych.

ODBIORCY: firmy produkcyjne z branż kosmetycznej, spożywczej, działające na rynku polskim; wiodący producenci kosmetyków i żywności, korzystający z nowoczesnych rozwiązań etykietowania.

Rezultatem projektu będą etykiety samoprzylepne z lakierem nawierzchniowym utwardzanym promieniowaniem UV niskomigracyjnym o poprawionych właściwościach odpornościowych, w którym zastosowano komponenty oparte na surowcach odnawialnych (tj. bio-żywicami poliestrowo-akrylanowymi).
Nowość produktu, w odniesieniu do rozwiązań istniejących na rynku, wynika z zastosowanych na etapie prac B+R nowych, korzystnych rozwiązań w recepturze lakieru, a przejawiać się będzie w następujących cechach innowacyjnych produktu:
– etykiety – zastosowanie lakieru z dodatkiem 7,5% surowców odnawialnych oraz podwyższonymi właściwościami użytkowymi tj. odpornością na zarysowania do 2N.
Etykiety będą stanowiły grupę asortymentową i będą oferowane na rynku na różnych podłożach: Polyart HS; folia samoprzylepna PE; papier samoprzylepny; folia TRIPLEX; folia samoprzylepna PP.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Wartość projektu : 12 177 000,00 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 5 940 000,00 zł